Isuzu
több mint 100
éve az Ön oldalán áll

original-isuzu-shield
19 16
ISUZU Inizia la storia
Egy 100 éves történelem

Történelmi háttér

Az Isuzu története több, mint 100 évvel ezelőtt kezdődik Japánban, 1916-ban, amikor az 1893-ban alapított Tokyo Ishikawajima Shipbuilding and Engineering Co. Ltd. és a Tokyo Gas and Electric Industrial Co. megkezdik az együttműködést a gépjárműgyártásra való üzem megalapítására.

19 18
Első együttműködés

Japán és Anglia között

Megkezdődik a járművek gyártása az angol Wolseley Motor Ltd. gépjárműgyártóval együttműködve. A 19. század végén alapította az akkor 30 éves Herbert Austin, a márka egész 1975-ig áll fenn, és néhány modell gyártása után ,1918-ban több szerződést köt az Ishikawajiama Ship-Building and Engineering-el, amely 1922-től új járművek gyártásához vezet.

Wolseley Motor Ltd
19 22
Wolseley A9
Első személygépkocsi

Wolseley A9

4 év fejlesztés után a Tokyo Ishikawajima Ship-Building and Engineering új járművet mutat be, amely utasok szállítására szolgál, és Japánban volt gyártva Wolseley A9 név alatt. Olyan közlekedési eszközről volt szó, amelynek alkatrészei az Egyesült Királyságból származtak, azonban némelyik alkatrész, mint pl. a karosszéria vagy a motor teljes egészében a Tokyo Ishikawajima Ship-Building and Engineering üzemben volt megtervezve és elkészítve. 4 hengeres és 2,6 literes jármű, amely elérte akár a 11,6 kW teljesítményt, és amely a motor fejében vezérműtengellyel volt felszerelve, miközben abban az időben hasonló technológiát alkalmaztak a légi közlekedésnél is. Újítások sorozata, amely a Wolseley A9 -től kezdve lerakta az alapokat a jövő számára, miközben ma úgy ismert, mint az "első autó a világon, amely Japánban volt gyártva".

19 28
A fejlesztések

Sumida CL

Megkezdődik a “Sumida CL” modell gyártása, amely a fogyasztás és a teljesítmény területén bemutatja az első újításokat. A “Sumida” megnevezés a folyó nevéből ered, amelynek közelében helyezkedett el az üzem. A következő évben, 1929-ben számos modell és újítás után napvilágot lát a “Sumida M Bus”, az autóbusz első modellje, amelyik Japánban volt gyártva, és amelyik a következő években az egyre modernebb tömegközlekedés hálózatának kialakulásához vezet.

Sumida CL
19 33
Sumiya & Chiyoda
Új gyártási modellek

Automobile Industries Co.

1933-ban az Ishikawajima Automotive Works, a DAT Automobile Manufacturing Inc.-vel való egyesülése után a nevét “Automobile Industries Co., Ltd” -re változtatja, és az akkori kormány által megadott standard alapján kezdi meg a jármű gyártását.

19 34
Isuzu

A név eredete

1934-ben, a Nemzetközi Ipari és Kereskedelmi Miniszterrel (MITI) való találkozás után történik meg a gépjárművek átnevezése "Isuzu"-ra, melyek először "Sumiya" és "Chiyoda" néven lettek forgalomba hozva, miközben ez a megnevezés a folyó nevéből ered, amelynek forrása és torkolata Ise városában található, Mie prefektúrában, és amelynek szó szerinti jelentése "50 harang". Az Isuzu folyó említésre méltó, mivel az isei szentély templomán folyik keresztül, és az isei szentély templomának bejáratánál az Uji híd ível keresztül a folyón. Mivel a szentély közelében helyezkedik el, az Isuzu folyót mindig tisztelték, és több versben és dalban idézték, amelyek a mai napig fennmaradtak.

Sumiya & Chiyoda
19 36
1936 ISUZU DA6 & DA4
A dízelmotorok megjelenése

DA6 & DA4

Fejlődik, és megkezdődik az első levegővel hűtött dízelmotorok gyártása a DA6 és a DA4 gépjárművek részére. Ettől a pillanattól kezdődik az ISUZU motorok evolúciója is, amely a jelenlegi motorok fejlődéséhez és kivitelezéséhez vezet, amelyek a mai járművekben is megtalálhatóak.

19 37
Gazdasági növekedés

Tokyo Automobile Industries Co.

1937 április 9-én 1 millió yen tőkével az Automobile Industries egyesül a Tokyo Gas & Electric Co.-val, így megalakul a Tokyo Automobile Industries Co., Ltd.

Tokyo Automobile Industries Co
19 38
1938 ISUZU TX40
Új modellek

TX40

1938 augusztusában kezdődik meg a TX40 modell gyártása, amely egy teherautó, melynek hasznos termelése 2 tonna, és amely főleg termete és ereje miatt ismert.

19 48
Városi közlekedés

BX91

A történet folytatódik, és 1948 januárjától megkezdődik a dízelmotoros BX91 autóbuszmodell gyártása, amely 50 utas szállítására alkalmas, és amely a további autóbusz alapmodelljeként szolgál, amelyek gyártása 1949-ben kezdődik.

Primo bus ad alimentazione diesel
19 49
1949 ISUZU Logo Design
Választás

ISUZU Motors Limited

A tárasaság neve véglegesen “ISUZU Motors Limited” -re változik, 150 millió yen -re növekedett befektetett tőkével. Ugyan ebben az évben kezdődik meg a járművek Hong Kongba való kivitele.

19 53
Új személygépjármű

Hillman Minx

A Rootes Group, Ltd. UK-val való megegyezés után üzembe helyezik az első gyártósort, amely az ISUZU Hillman Minx személyautót gyártja, amelyet 4 év után kizárólag a Japánból érkező alkatrészekből gyártanak.

1953 Prima Linea di Produzione
19 59
1959 ISUZU ELF
Megszületett az első teherautó

ELF

1959-ben az Isuzu a japán piacon forgalomba hozza az első ELF teherautóját, amely prototípusa annak, amely később "Isuzu N-Széria" néven válik ismertté.

19 61
Január

ELFIN

Az ELFINt, melynek hordereje 2 tonna, 1961 januárjában mutatják be a nyilvánosságnak. Az új tervezetű DL201 Motor, amely az adott időszakban a dízelmotorokat illeti, saját kategóriájában egyedinek minősült.

1961 ELFIN
19 61
1961 Bellel
Október

Bellel

Ugyanezen év októberében kerül bemutatásra a nyilvánosság számára az új Bellel szállítójármű. Ez az első jármű, amely teljesen az Isuzu társaság által lett megtervezve, és egyidejűleg ez az első japán dízelmotoros szállítójármű, amely főleg a taxi szolgálatban való kihasználásáért volt díjazva.

Fedezze fel Isuzu százados történelmét!

Minden kedden 11:00 órakor új hír!