Isuzu
több mint 100
éve az Ön oldalán áll

original-isuzu-shield
19 16
ISUZU Inizia la storia
Egy 100 éves történelem

Történelmi háttér

Az Isuzu története több, mint 100 évvel ezelőtt kezdődik Japánban, 1916-ban, amikor az 1893-ban alapított Tokyo Ishikawajima Shipbuilding and Engineering Co. Ltd. és a Tokyo Gas and Electric Industrial Co. megkezdik az együttműködést a gépjárműgyártásra való üzem megalapítására.

19 18
Első együttműködés

Japán és Anglia között

Megkezdődik a járművek gyártása az angol Wolseley Motor Ltd. gépjárműgyártóval együttműködve. A 19. század végén alapította az akkor 30 éves Herbert Austin, a márka egész 1975-ig áll fenn, és néhány modell gyártása után ,1918-ban több szerződést köt az Ishikawajiama Ship-Building and Engineering-el, amely 1922-től új járművek gyártásához vezet.

Wolseley Motor Ltd
19 22
Wolseley A9
Első személygépkocsi

Wolseley A9

4 év fejlesztés után a Tokyo Ishikawajima Ship-Building and Engineering új járművet mutat be, amely utasok szállítására szolgál, és Japánban volt gyártva Wolseley A9 név alatt. Olyan közlekedési eszközről volt szó, amelynek alkatrészei az Egyesült Királyságból származtak, azonban némelyik alkatrész, mint pl. a karosszéria vagy a motor teljes egészében a Tokyo Ishikawajima Ship-Building and Engineering üzemben volt megtervezve és elkészítve. 4 hengeres és 2,6 literes jármű, amely elérte akár a 11,6 kW teljesítményt, és amely a motor fejében vezérműtengellyel volt felszerelve, miközben abban az időben hasonló technológiát alkalmaztak a légi közlekedésnél is. Újítások sorozata, amely a Wolseley A9 -től kezdve lerakta az alapokat a jövő számára, miközben ma úgy ismert, mint az "első autó a világon, amely Japánban volt gyártva".

19 28
A fejlesztések

Sumida CL

Megkezdődik a “Sumida CL” modell gyártása, amely a fogyasztás és a teljesítmény területén bemutatja az első újításokat. A “Sumida” megnevezés a folyó nevéből ered, amelynek közelében helyezkedett el az üzem. A következő évben, 1929-ben számos modell és újítás után napvilágot lát a “Sumida M Bus”, az autóbusz első modellje, amelyik Japánban volt gyártva, és amelyik a következő években az egyre modernebb tömegközlekedés hálózatának kialakulásához vezet.

Sumida CL
19 33
Sumiya & Chiyoda
Új gyártási modellek

Automobile Industries Co.

1933-ban az Ishikawajima Automotive Works, a DAT Automobile Manufacturing Inc.-vel való egyesülése után a nevét “Automobile Industries Co., Ltd” -re változtatja, és az akkori kormány által megadott standard alapján kezdi meg a jármű gyártását.

19 34
Isuzu

A név eredete

1934-ben, a Nemzetközi Ipari és Kereskedelmi Miniszterrel (MITI) való találkozás után történik meg a gépjárművek átnevezése "Isuzu"-ra, melyek először "Sumiya" és "Chiyoda" néven lettek forgalomba hozva, miközben ez a megnevezés a folyó nevéből ered, amelynek forrása és torkolata Ise városában található, Mie prefektúrában, és amelynek szó szerinti jelentése "50 harang". Az Isuzu folyó említésre méltó, mivel az isei szentély templomán folyik keresztül, és az isei szentély templomának bejáratánál az Uji híd ível keresztül a folyón. Mivel a szentély közelében helyezkedik el, az Isuzu folyót mindig tisztelték, és több versben és dalban idézték, amelyek a mai napig fennmaradtak.

Sumiya & Chiyoda
19 36
1936 ISUZU DA6 & DA4
A dízelmotorok megjelenése

DA6 & DA4

Fejlődik, és megkezdődik az első levegővel hűtött dízelmotorok gyártása a DA6 és a DA4 gépjárművek részére. Ettől a pillanattól kezdődik az ISUZU motorok evolúciója is, amely a jelenlegi motorok fejlődéséhez és kivitelezéséhez vezet, amelyek a mai járművekben is megtalálhatóak.

19 37
Gazdasági növekedés

Tokyo Automobile Industries Co.

1937 április 9-én 1 millió yen tőkével az Automobile Industries egyesül a Tokyo Gas & Electric Co.-val, így megalakul a Tokyo Automobile Industries Co., Ltd.

Tokyo Automobile Industries Co
19 38
1938 ISUZU TX40
Új modellek

TX40

1938 augusztusában kezdődik meg a TX40 modell gyártása, amely egy teherautó, melynek hasznos termelése 2 tonna, és amely főleg termete és ereje miatt ismert.

19 48
Városi közlekedés

BX91

A történet folytatódik, és 1948 januárjától megkezdődik a dízelmotoros BX91 autóbuszmodell gyártása, amely 50 utas szállítására alkalmas, és amely a további autóbusz alapmodelljeként szolgál, amelyek gyártása 1949-ben kezdődik.

Primo bus ad alimentazione diesel
19 49
1949 ISUZU Logo Design
Választás

ISUZU Motors Limited

A tárasaság neve véglegesen “ISUZU Motors Limited” -re változik, 150 millió yen -re növekedett befektetett tőkével. Ugyan ebben az évben kezdődik meg a járművek Hong Kongba való kivitele.

19 53
Új személygépjármű

Hillman Minx

A Rootes Group, Ltd. UK-val való megegyezés után üzembe helyezik az első gyártósort, amely az ISUZU Hillman Minx személyautót gyártja, amelyet 4 év után kizárólag a Japánból érkező alkatrészekből gyártanak.

1953 Prima Linea di Produzione
19 59
1959 ISUZU ELF
Megszületett az első teherautó

ELF

1959-ben az Isuzu a japán piacon forgalomba hozza az első ELF teherautóját, amely prototípusa annak, amely később "Isuzu N-Széria" néven válik ismertté.

19 61
Január

ELFIN

Az ELFINt, melynek hordereje 2 tonna, 1961 januárjában mutatják be a nyilvánosságnak. Az új tervezetű DL201 Motor, amely az adott időszakban a dízelmotorokat illeti, saját kategóriájában egyedinek minősült.

1961 ELFIN
19 61
1961 Bellel
Október

Bellel

Ugyanezen év októberében kerül bemutatásra a nyilvánosság számára az új Bellel szállítójármű. Ez az első jármű, amely teljesen az Isuzu társaság által lett megtervezve, és egyidejűleg ez az első japán dízelmotoros szállítójármű, amely főleg a taxi szolgálatban való kihasználásáért volt díjazva.

19 63
Kompakt teherautó

ISUZU Wasp

1963-ban bemutatásra került az ISUZU kompakt teherautó, az ún. Wasp, az Isuzu Bellett kereskedelmi változata, amely két változatban kerül piacra, és ez a 1325 cm3 és 1764 cm3, és 1972-ig gyártják.

1963 ISUZU Wasp
19 64
Bellett 1600 GT
Az első sportkocsi

Bellett

1964 áprilisában lett bemutatva a "Bellett" széria, amely az első jármű volt, amelyet az ISUZU Európába exportált, és amelynek skálája magában foglalta a japán üzem műhelyéből származó első, Bellett 1600 GT sportautót. A Bellett 1600 GT gyártva volt GT-R (racing) verzióban is, és ez a jármű van felhasználva a Gran Turismo 4, 5 és 6 ismert videojátékban is.

19 66
A teherautó születése

KÖZÉPES-MEDIUM HEAVY DUTY

A piacon megjelenik a “TY” teherautó, az ún. “Medium Heavy Duty Truck”, amelynek hordereje 4 tonna, amely később a “FORWARD” nevet kapja, és a ma már általánosan ismert “Isuzu F-Széria“ elődje.

1966 ISUZU TY
19 68
coupe_117
A kupé debütálása

ISUZU 117 Coupé

Ez az év az Isuzu 117 Coupé debütálásának az éve, amely a nyilvánosságnak először a genfi szalonon volt bemutatva 1966-ban, és annak a ténynek köszönhetően vált ismertté, hogy vonalait maga Giorgetto Giugiaro tervezte.

A járművet 1968-tól kezdik árulni, átlagban havi 50 darabot. 4 hengeres, 1584 cm³ motorral felszerelt, amely a Bellett-en alapszik, a meghajtás teljesítménye 120 lóerő 6400 fordulat/perc mellett, és a manuális sebességváltó 4 váltófokozattal lehetővé tette a járműnek elérni a 190 km/h sebességet. Ehhez a verzióhoz rendelték hozzá az EC-t is, elektronikusan vezérelt befecskendező rendszert tartalmazó Bosch motorral 130 lóerős teljesítménnyel és a leghalkabban 1800 és 1800 N, 1817 cm³ motorral és karburátorral, melynek teljesítménye 115 és 100 lóerő.

19 72
A pick-up marketingje

ISUZU FASTER

1972-től az Isuzu megkezdi a pick-up Isuzu Faster gyártását és eladását, amelyet egészen 2002-ig gyártanak. Ezen jármű terjesztését megkönnyíti az Isuzu és a General Motors (GM) közötti szerződés, amely a Bedfordban található fióktelepének köszönhetően bebiztosítja az Isuzu Faster forgalmazását Európában. A jármű ezt követően a “Bedford KB” vagy az “Isuzu KB” nevet kapja.

coupe_117
19 78
coupe_117
4x4

Faster-Rodeo

Megjelenik a “Faster-Rodeo” 4x4 Isuzu Faster verzióban, amelynek első generációja 1980-ig lesz gyártva. 1980 és 1988 között kezdődik meg a gyártása és a piacra kerülése a második generációnak, amely 1982 óta elsőként kínált 3 különböző kabint: “Single Cab”, “Double Cab” és “Space Cab”.

19 79
A forradalom az autós világban

Asso di Fiori

1966-ban megtervezve, mint Giugiara ötödik műve, miközben ezzel a járművel születik meg az Isuzu Piazza, amelyet az Isuzu 117 Coupé tökéletes utódjának tekintettek, az Isuzu Asso di Fiori by Italdesign-ról beszélünk.

A gépkocsi, amely a 70-es évek végén született, és amelyik meghagyta az Isuzu Gemini 1800 lapos karosszériáját, a genfi szalonon 1979-ben igazi forradalomnak számított az autóiparban, miközben néhány tulajdonsága ki volt használva az 1981 és 1987 között gyártott járművek egyharmadánál. Ezen jármű egyéni tulajdonságai közé tarozik a külső ereszcsatornák eltávolítása, miközben ezeket felváltották a csatornák az ajtók tömítésénél, üvegszálas karosszéria, egységes ajtó és hátsó ajtó, miközben ez a dizájn lehetővé teszi a központi merevítő és a tető körbevonását és eltakarását, továbbá 4 hengeres, 1818 cm3 -es, 130 lóerős motor.

coupe_117
19 80
coupe_117
Új sportautó

Isuzu Piazza

1978-ban Giorgetto Giugiaro lett megbízva az új sportos Isuzu megtervezésével, amely a Coupé 117-et váltotta fel, amelyet szintén ő tervezett meg.

A terve 1979-ben, a Tokyo Motor Show-n lett bemutatva, és a kritikusok elismerése után Fujisawában, Japánban, 1980 szeptemberével megkezdődött az Isuzu Piazza gyártása. Isuzu Impulse név alatt volt forgalomba hozva az észak-amerikai piacon, az Ausztál piacon Holden Isuzu név alatt, majd ezt követően 1985-ben Európában is forgalomba lett hozva, ahol máig az eredeti, Isuzu Piazza néven ismert és elismert egyaránt.

19 81
Kultusz a rajongók körében

Trooper

1981 a “Trooper Éve“, amely Japánban rövid időn belül “Isuzu Rodeo Bighorn” néven vált ismertté. Először 1,9-től 2,2 literig terjedő motorral volt felszerelve, és az első szériát 1991-ig gyártották.

1922-től megújul a Trooper gyártása a második szériával, és az európai piacra Opel Monterey név alatt kerül be, míg kényelmesebb, nagyobb teljesítményű és gazdagabb a felszereltsége. 3,2 literes motorral felszerelt, és 1996-tól valamelyik modellek “Shift-On-The-Fly“ rendszerrel vannak ellátva, ami lehetővé teszi a 4x4 meghajtás bekapcsolását vezetés közben.

A második generáció gyártása 2002-ig működik, azonban a Trooper a rajongók között még a mai napig ikonikus járműnek számít, amely néhány év leforgása alatt különböző versenyeken több elismerést képes nyerni.

ISUZU Trooper
19 85
coupe_117
Kompakt autó

Isuzu Gemini

Az 1974-től 2000-ig több verzióban gyártott Isuzu Gemini szubkompakt jármű volt, melynek dizánjával Giorgetto Giugiarot bízták meg, aki az Isuzu 117 Coupé-t, és az Isuzu Piazzat is tervezte. Az első széria, amely először a Bellet Gemini nevet kapta, 1974-ben gyártották, és ezt a néhány évvel azelőtti, a General Motors-szal kötött szoros megállapodásnak köszönhetően. Elérhető volt limuzinos 4 ajtós karosszériával a 2 ajtós coupé , hátsó meghajtással (Isuzu Gemini RR) és elérhetőek voltak hátul elhelyezett benzin vagy dízelmotorral.

A gemini második generációja elől elhelyezett motorral, tehát elülső meghajtással az Isuzu Gemini FF nevet kapta, miközben ez a név 1987-től mellőzve lett az “Isuzu Gemini“ érdekében.

19 87
A hattyú a vízben

Swan Concept

A jármű az Isuzu Technical Center of America műtermében, Kaliforniában volt megtervezve, és a vezető tervező Takao Honda úgy jellemezte, mint "Swan Concept", miközben ez a 300 lóerős prototípus olyan volt, mint “hattyú a vízen“, amelynek vázlatát két szín is egyszerűsítette: a felső rész gyengéd vonalakkal kék színben kihangsúlyozva a szépséget testesítette meg, míg az alsó részt a meghajtás képezte, a középen elhelyezett 1588 cm3 motorral, a két férőhelyes kabin mögött, amelybe a belépés az adott konstrukció szó szerinti megemelésével volt lehetséges.

Az adott korszak valódi újdonsága az automata sebességváltó, mely számítógéppel volt vezérelve, ami lehetővé tette a váltás gyorsaságát, a vezetés és az úttest stílusától függően.

ISUZU Swan Concept

Fedezze fel Isuzu százados történelmét!

Minden kedden 11:00 órakor új hír!